Toen ik deze Crunchy Bliss balls met koffie en quinoa op Instagram zag, bedacht ik me dat het een uitstekende quarantaine snack was 🙂 (you know Corona-shizzle). Dit snackballetje vult onmiddellijk en is niet té ongezond. Ze bevatten geen geraffineerde suikers en zitten boordevol vezels.

Bliss balls

Ik deed de inspiratie op via Home Of a Foodie , Yara maakt prachtige foto’s van al het lekkers dat op haar instagram verschijnt. Haar visie: gezond genieten. En deze Bliss balls zijn écht genieten. Je kan kiezen of je ze al dan niet nog door cacao rolt voor een extra chocolade touch. Ik kon niet kiezen, want ik vond beiden heerlijk, dus besloot ik de ene helft door de cacao te halen en de andere zo te laten. Het gevolg: ik eet er natuurlijk altijd 2 na elkaar… één met en één zonder cacao…

Tip: Hou je wel van deze snackballetjes? Dan vind je op mijn blog ook nog de Wortel Bliss balls.

Algemeen

  • Bereidingstijd: 20min
  • Moeilijkheidsgraad: ♣ ♣
  • Vinden van ingrediënten: ♣ ♣
  • Koolhydraten: 13 g voor 1 balletje (van 20g)

Benodigdheden

  • Bakpapier
  • Weegschaal
  • Keukenmixer of blender

Ingrediënten (voor 13 stuks)

  • 100 gram havermout
  • 20 gram gepofte quinoa
  • 8 Medjooldadels (+/- 125 g ontpitte medjooldadels)
  • 50 g ahornsiroop
  • 2 tl oploskoffie (optioneel, dit kan je weglaten als je geen koffie lust)
  • Optioneel: cacaopoeder om de Bliss Balls in te rollen

Instructies

  1. Ontpit de dadels en mix deze fijn in een keukenmixer of blender.
  2. Doe er de havermout, oploskoffie, quinoa en ahornsiroop bij.
  3. Mix nog even verder.
  4. Maak je handen een beetje nat (zo kleeft het mengsel minder aan je handen) en rol balletjes van het mengsel.
  5. Indien gewenst, kan je ze nog even door cacaopoeder rollen.
  6. Bewaar de balletjes in de koelkast.
  7. Smakelijk!

Bron: Geïnspireerd op het recept van de Crunchy Snackballetjes met Koffie en Quinoa van Home of a Foodie.

Post delen of pinnen?